PWN od początku swojego istnienia jest źródłem wiarygodnej, rzetelnej wiedzy. W Grupie PWN dobrze rozumiemy wagę naszego zobowiązania i cenimy tradycję, na której wychowały się pokolenia Polaków. Jednocześnie od lat konsekwentnie się doskonalimy, ponieważ wierzymy, że dzięki ciągłemu rozwojowi i zdobywaniu nowych kompetencji lepiej odpowiadamy na potrzeby naszych Klientów. Jesteśmy nowoczesną, otwartą na wyzwania organizacją. Naszą wizją jest, aby każdy mógł uczyć się w najlepszy dla siebie sposób.W tym celu wnikliwie obserwujemy zmiany zachodzące w świecie nauki, edukacji i biznesu, a uzyskaną w ten sposób wiedzę wykorzystujemy w naszych przedsięwzięciach. Chcemy stale rozwijać nowe obszary działalności, tworzyć różnorodne, innowacyjne rozwiązania edukacyjne i – dzięki naszym produktom oraz usługom – wspierać naszych Klientów w edukacji, pogłębianiu wiedzy oraz doskonaleniu przez całe życie.

Naszą pasją jest wiedza. Poznaj z nami jej moc.

 

Grupa PWN działa w trzech kluczowych obszarach – wydawniczym, dystrybucyjnym oraz e‑commerce. W jej skład wchodzi obecnie kilkanaście różnych spółek, wśród których znajdują się, m.in. Wydawnictwo Naukowe PWN, PWN Wydawnictwo Szkolne, Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Dom Wydawniczy PWN, największy dystrybutor w branży wydawniczej – OSDW Azymut oraz sieć Księgarń PWN.

Nakładem wydawnictw Grupy ukazuje się ponad 500 tytułów rocznie i to zarówno publikacje książkowe, jak również e-booki oraz produkty multimedialne. Wydawnictwa specjalizują się w dostarczaniu wiedzy z wielu różnych dziedzin, w szczególności nauk ścisłych, ekonomii, zarządzania, informatyki, psychologii i medycyny. Czytelnikom oferują zarówno pozycje bardzo specjalistyczne, jak i publikacje o charakterze przekrojowym. W ofercie znaleźć można również przewodniki turystyczne, pozycje z literatury podróżniczej oraz literatury faktu. Dodatkowo PWN zajmuje się organizacją konferencji, sympozjów, szkoleń i warsztatów dla kadry naukowej, wykładowców i profesjonalistów w wielu różnych branżach.

W ramach działalności wydawniczej PWN konsekwentnie stawia na rozwój technologii i innowacyjność swoich produktów. Przykładem jest pierwsza w Polsce wirtualna czytelnia książek dla klientów instytucjonalnych – IBUK Libra. Oferuje ona kilkanaście tysięcy tytułów ponad dwustu pięćdziesięciu uznanych oficyn wydawniczych, a wśród kilkuset jej klientów są m. in. największe renomowane uczelnie wyższe, biblioteki publiczne, instytucje państwowe i firmy prywatne. Dzięki zaawansowanej technologii i dostępowi online czytelnicy mogą korzystać z serwisu przez całą dobę, z dowolnego miejsca. Platforma umożliwia nie tylko czytanie książek, lecz także zaawansowaną pracę z tekstem. Z zasobów można korzystać za pomocą komputera, laptopa, tabletu czy smartfona. Wszystkie te atuty sprawiają, że IBUK Libra ma coraz większe grono czytelników – obecnie już ponad dwa miliony rocznie.

Innowacyjne podejście w tworzeniu materiałów i przestrzeni do nauki pozwala PWN rozwijać swoją ofertę także w nowych segmentach. Najlepszym na to dowodem jest edukacja przedszkolna i cieszące się powodzeniem pozycje dla najmłodszych (Kalendarz przedszkolaka, Trampolina), dzięki którym PWN zwiększa udziały w rynku. Materiały obudowane są ćwiczeniami interaktywnymi (na urządzenia mobilne i tablicę interaktywną), dostosowanymi do umiejętności i możliwości manualnych dzieci.

PWN to również dostawca usług szkoleniowych i konferencyjnych, adresowanych do różnych grup klientów, w tym: lekarzy, pielęgniarek, środowiska akademickiego oraz profesjonalistów. Pozycja Grupy PWN jako podmiotu oferującego szkolenia oraz konferencje jest konsekwentnie umacniana i poszerzana o nowe grupy odbiorców.

Począwszy od 2013 roku Grupa PWN intensywnie wzmacnia i rozbudowuje również swój segment e-commerce, stanowiący uzupełnienie realizowanej przez nią działalności. W skład e-commerce Grupy PWN wchodzą obecnie następujące podmioty: księgarnia internetowa - ksiegarnia.pwn.pl, sklep ravelo.pl, czytelnia on-line ibuk.pl i serwis BiblioNETka.pl, stanowiąc znakomite uzupełnienie tradycyjnej działalności Grupy.

Wizja

Misja

Wartości

 
Potrzeby Klienta

Wszystkie nasze przedsięwzięcia wynikają z analizy potrzeb Klientów. Stale doskonalimy produkty, usługi i sposoby działania. Eksperymentujemy. Wierzymy, że kluczem do sukcesu jest nasza innowacyjność.

 
Przedsiębiorczość

Jako pierwsi dostrzegamy zmieniające się warunki i wykorzystujemy nowe możliwości. Stawiamy sobie ambitne cele i bierzemy odpowiedzialność za ich osiąganie. Działamy dynamicznie i z pasją. Odnosimy sukcesy rynkowe.

 
Praca zespołowa

Uzyskujemy więcej dzięki łączeniu różnorodnych kompetencji. Otwarcie mówimy o trudnych sprawach, zadajemy pytania, słuchamy i wspólnie znajdujemy rozwiązania. Jesteśmy odważni, stymulujemy kreatywność.

 
Wiarygodność

Tworzymy rzetelne źródła wiedzy i skuteczne rozwiązania edukacyjne. Współpracujemy z uznanymi autorytetami i ekspertami. Wyznaczamy standardy.

Historia

Wydawnictwo Naukowe PWN istnieje od 1951 roku. W 2016 roku obchodziliśmy jubileusz 65-lecia istnienia.

Wydawnictwo rozpoczęło swą działalność od publikowania podręczników oraz skryptów akademickich, by w kolejnych latach zyskać status wydawcy uniwersalnego, którego publikacji nie może zabraknąć w żadnym polskim domu.

Po roku 1956 PWN zainicjowało współpracę z wydawnictwami zagranicznymi, zapewniając w ten sposób swoim czytelnikom dostęp do najnowszych osiągnięć światowej nauki oraz przyczyniając się wydatnie do rozwoju rodzimej myśli naukowej za pośrednictwem wydawanych przekładów. W koedycjach z największymi światowymi wydawnictwami naukowymi PWN rozpoczęło również publikacje obcojęzycznych prac polskich uczonych, biorąc na siebie odpowiedzialną rolę popularyzatora rodzimej nauki na arenie międzynarodowej.

Siedziba PWN

Na przełomie XX i XXI wieku pod egidą Wydawnictwa PWN zrealizowane zostały najpoważniejsze przedsięwzięcia wydawnicze współczesnej Polski – publikacja Nowej Encyklopedii Powszechnej PWN, Wielkiej encyklopedii PWN, encyklopedii tematycznych, serii wielkich słowników języka polskiego oraz słowników obcojęzycznych m.in. we współpracy z tak prestiżowymi wydawnictwami jak Oxford University Press.

W 1991 r. nastąpiła prywatyzacja Wydawnictwa, w następstwie której w 1992 r. większościowym udziałowcem spółki została międzynarodowa grupa inwestorów - Luxembourg Cambridge Holding Group (LCHG). W wyniku kolejnych przekształceń, w listopadzie 1997 r. firma uzyskała status spółki akcyjnej i przyjęła swą aktualną nazwę: Wydawnictwo Naukowe PWN SA.

W kolejnych latach Wydawnictwo Naukowe PWN stworzyło grupę kapitałową spółek wydawniczych i dystrybucyjnych.

Grupa PWN konsekwentnie realizuje przyświecającą mu od początku istnienia misję nowoczesnego, wiarygodnego, rzetelnego i spełniającego wszelkie oczekiwania swych odbiorców źródła informacji.

Nasze spółki

Kontakty spółek Grupy PWN

Wydawnictwo Naukowe PWN SA

ul. G. Daimlera 2

02-460 Warszawa

tel. 22 69 54 321

fax. 22 69 54 288

www.pwn.pl

 

Biuro Zarządu:

tel. (22) 695 40 10

e-mail: biuro.zarzadu@pwn.pl

 

Zarząd:

Andrzej Nadolski – Prezes Zarządu

Lidia Banach – Członek Zarządu

 

Rada Nadzorcza:

Barbara Jóźwiak – Przewodnicząca Rady Nadzorczej

Rolf Ruhfus – Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej

James D. Jameson – Członek Rady Nadzorczej

 

PWN Wydawnictwo Szkolne sp. z o.o. sp.k.

(dawniej: Wydawnictwo Szkolne PWN sp. z o.o.)

ul. G. Daimlera 2

02-460 Warszawa

tel. (22) 695 45 61

fax (22) 831 26 16

e-mail: sekretariat@wszpwn.com.pl

www.wszpwn.com.pl

 

 

MAŁA LINGUA & 

LINGUA TEENS SPACE Sp. z o.o

ul. G. Daimlera 2

02-460 Warszawa

tel. (22) 695 45 02

e-mail: centrala@malalingua.eu

www.malalingua.com.pl

 

 

Zarząd:

Dorota Twarowska – Prezes Zarządu

 

 

PZWL Wydawnictwo Lekarskie Sp. z o.o.

ul. G. Daimlera 2

02-460 Warszawa

tel: (22) 695 43 21

fax: (22) 695 45 51

www.pzwl.pl

 

Zarząd:

Dorota Twarowska - Prezes Zarządu

Lidia Banach – Członek Zarządu, Dyrektor Finansowy

Natalia Wojciechowska - Członek Zarządu

 

Poleng.pl Sp. z o.o.

ul. Pamiątkowa 24/1

61-505 Poznań

tel: +48 61 661 15 56

e-mail: poleng@poleng.pl

www.poleng.pl

 

 

Zarząd:

Dariusz Pudlik – Prezes Zarządu

Krzysztof Jassem – Członek Zarządu



SuperMemo World Sp. z o.o.

ul. Grunwaldzka 104

60-307 Poznań

tel: (061) 639 60 90

www.supermemo.pl

www.supermemo.com

 

Zarząd:

Krzysztof Biedalak – Prezes Zarządu

 

OSDW Azymut Sp. z o.o.

ul. G. Daimlera 2

02-460 Warszawa

tel. (22) 695 43 21 (centrala)

fax: (22) 695 42 73

e-mail: biuro@azymut.pl

www.azymut.pl

 

Zarząd:

Jerzy Majewski – Prezes Zarządu

Magdalena Kołodziejska – Członek Zarządu

Rafał Mirowski – Członek Zarządu

 

Ravelo Sp. z o.o.

ul. Gottlieba Daimlera 2

02-460 Warszawa

tel. (22) 695 48 48

e-mail: serwis@ravelo.pl

http://www.ravelo.pl

 

Zarząd:

Dorota Bachman - Prezes Zarządu

 

Yurincom Inter (Ukraina)

04209, м. Київ-209

вул. Героїв Дніпра, 31-б

tel.: 411-69-08

fax: 412-36-18

e-mail: office@yurincom.kiev.ua

http://yurincom.com/ua/
 

 

Dla mediów

Kontakt

Anna Morawska
Pełnomocnik zarządu ds. zarządzania marką
tel. kom: 508 024 713

anna.morawska@pwn.pl

 

Zachęcamy także do korzystania z naszych zakładek Aktualności i Zasoby.

Dla autorów

Propozycje wydawnicze prosimy składać na adres mailowy:
 
 

Sekretariat Redakcyjny