Aktualności

Nagroda Magazynu Literackiego KSIĄŻKI

Decyzją redakcji „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI” nasza publikacja „Świnie w kinie? Film w okupowanej Polsce” otrzymała nagrodę Książka Miesiąca Grudnia 2018, w kategorii literatura faktu.

 

Zespół redakcyjny Magazynu przyznaje nagrody na podstawie oceny wartości poznawczych, literackich czy artystycznych. Książka Krzysztofa Trojanowskiego wypełnia lukę w polskiej literaturze poświęconej tematowi kina w okupowanej Polsce. Publikacja ma charakter pionierski, a jej celem jest konfrontacja ze stereotypami, jak powszechne przekonanie o pustych kinach czy wyłącznie niskim poziomie artystycznym wyświetlanych filmów.


Nagrody zostały przyznane po raz siedemnasty. Uroczysta gala odbyła się 23 stycznia 2019 r. w Bibliotece Narodowej przy pl. Krasińskich w Warszawie.

Więcej informacji oraz pełna lista laureatów pod adresem:

wydawca.com.pl/index.php?s=info&kat=1&dzial=77&poddzial=0&id=9724

Rada Programowa „Trampolina”

Rada Programowa „Trampolina” to spotkanie ekspertów PWN, autorów pakietów publikacji dla przedszkoli Trampolina i Trampolina. Hop, do góry! oraz specjalistów wychowania przedszkolnego. Pierwsza edycja została zorganizowana przez PWN Wydawnictwo Szkolne 10 grudnia 2018 r., a jej temat brzmiał „T – jak twórczość. Kreatywność – talent czy umiejętność? Jak wzmacniać twórczy potencjał dziecka? Do czego potrzebna jest twórczość w XXI wieku?”

Wśród rozmówców znaleźli się: Iwona Brylińska, Magdalena Chlebowska, Danuta Chrzanowska, Piotr Kaja, Magdalena Kosecka, Katarzyna Kozłowska, Ewelina Łazarowicz, Magdalena Oleksy-Zborowska, Anna Pryszczepko-Kosińska i Katarzyna Wojtas. Rozmowę poprowadziła Magdalena Kordaszewska, dziennikarka i redaktor naczelna portali dla rodziców.


Celem Rady Programowej jest integracja ekspertów i twórców tak, aby dzięki ich wspólnej pracy powstawały jak najlepsze i najbardziej wszechstronne materiały dla nauczycieli. Pakiety przedszkolne PWN tworzone są przez ludzi pełnych pasji i kreatywności. Przede wszystkim jest to jednak zespół z olbrzymim doświadczeniem w pracy z przedszkolakami. Metoda nauczania „Trampolina” właśnie dzięki tak różnorodnemu gronu swoich twórców jest bardzo wszechstronna: każda litera jej nazwy nawiązuje do innego aspektu rozwoju dzieci:


T – twórczość i kreatywność
R – rozwój emocjonalny i społeczny
A – angielski dla najmłodszych
M – muzyka i rytmika
P – przedsiębiorczość i samodzielność
O – odkrywanie siebie i świata
L – logiczne i matematyczne myślenie
I – indywidualne podejście
N – nauczanie wielozmysłowe
A – aktywność i sprawność manualna

Wszyscy uczestnicy Rady zawodowo zajmują się różnymi aspektami pracy z dziećmi, zatem wnieśli do dyskusji różne punkty widzenia na temat talentu i kreatywności najmłodszych. Podczas spotkania padło bardzo wiele pomysłów na sposoby rozwijania potencjału drzemiącego w przedszkolakach.


Wnioski Rady Programowej „Trampolina”:


1. Inspirujemy do poznawania przyrody w sposób aktywny i bezpośredni.
2. Zachęcamy do „zanurzenia się” w muzyce, piosenkach, śpiewankach.
3. Stwarzamy nowe sytuacje edukacyjne – sprawiamy radość dzieciom.
4. Podajemy liczne, ciekawe pomysły, które w różnych grupach mogą dać inne efekty.
5. Wspomagamy kompetencje społeczne i dojrzałość emocjonalną.
6. Propagujemy metody oparte na współpracy dzieci, rodziców i nauczycieli.
7. Lubimy zadziwiać dzieci i inspirować nauczycieli.
8. Pozwalamy dzieciom samodzielnie odkrywać świat – stawiamy pytania, szukamy wyzwań, tworzymy warunki dla dziecięcej kreatywności.
9. Towarzyszymy dzieciom w rozwoju.
10. Dbamy o całościowy rozwój dziecka – ten przy stoliku i ten na dywanie. 