Aktualności

e-Commerce Polska Awards 2015

Sklep internetowy Ravelo.pl zwyciężył w kategorii „Innowacja roku” w 3. edycji konkursu e-Commerce Polska awards, organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.

Konkurs, którego Kapituła składa się z ekspertów branży e-commerce, ma na celu wskazanie najlepiej działających e-sklepów na rynku. Ravelo odpowiadające za działalność e-commerce Grupy PWN zwyciężyło wśród sklepów średnich i dużych.

Od początku istnienia Ravelo stawiamy na innowacje, dlatego jest nam bardzo miło, że nagroda w tej kategorii przypadła właśnie nam. Wyróżnienie w tak prestiżowym konkursie to wynik zaangażowania i ciężkiej pracy całego zespołu. Rozwijamy się bardzo dynamicznie i cieszymy się, że widzą i doceniają to inni, mówi Dorota Bachman, prezes zarządu Ravelo Sp. z o.o.

Uroczysta gala wręczenia nagród e-Commerce Polska awards miała miejsce 18 listopada w warszawskim kinie Praha. Nagrody przyznano w kategoriach z zakresu brandingu, sprzedaży i najlepszej obsługi klienta.

Informacje podstawowe o Ravelo

Spółka Ravelo jest odpowiedzialna w Grupie PWN za sprzedaż w kanale internetowym oraz koordynowanie działań i projektów, związanych z e-commerce w ramach Grupy. W skład
e-commerce Grupy PWN wchodzą takie sklepy jak: Ravelo.pl, Lideria.pl, Księgarnia Internetowa PWN.pl, Ibuk.pl, sklep wydawnictwa medycznego PZWL oraz serwisy społecznościowe: BiblioNETka.pl i czytampolskie.pl.

 

Wręczenie nagród dla Olive Green

W dniu 10 września odbyła się uroczystość wręczenia nagród Grand Prix i Gold Camera dla filmu „Olive Green”. Film jest podwójnym laureatem festiwalu US International Film & Video Festival w Los Angeles. Na uroczystości obecne były osoby ze świata filmu, związane z projektem: Lee W. Gluckman – prezydent festiwalu US IF&VF, Mike Saraswat – producent i właściciel firmy Ekstasy, która wyprodukowała film, Suki Singh – reżyser „Olive Green”, Wojciech Wojtasiak – autor scenariusza i Magdalena Warżała-Wojtasiak – współautorka kursu angielskiego, opartego na filmie. W wydarzeniu wzięli także udział przedstawiciele zarządu Grupy Wydawniczej PWN – Andrzej Nadolski i Jerzy Majewski. Wręczenie nagród było również okazją do świętowania sukcesu w gronie pracowników SuperMemo World, bo także dzięki ich pracy powstał ten nagradzany projekt.

 

Nagrody z rąk prezydenta US IF&VF Lee Gluckmana odebrali Krzysztof Biedalak, prezes zarządu SuperMemo World, i Mike Saraswat w imieniu firmy Ekstasy. Uroczystość odbyła się w Poznaniu, ponieważ to właśnie tutaj w SuperMemo World powstał pomysł stworzenia interaktywnego filmu akcji, który jest jednocześnie kursem języka angielskiego. SuperMemo World od ponad 20 lat stara się tworzyć innowacyjne rozwiązania do nauki języków obcych. Jak to ujął podczas uroczystości Lee Gluckman: „What you have created in the framework of your business to improve education and language studies I think has really been way out of the curve” – „Uważam, że to, co stworzyliście w ramach waszej branży, aby podnieść jakość edukacji i nauczania języków obcych, naprawdę zdecydowanie wyprzedza swój czas.”

 

Film „Olive Green” jest także laureatem festiwalu Cannes Corporate Media & TV Awards 2015. Międzynarodowe jury otrzymało do zapoznania się 772 kreatywnych produkcji filmowych z całego świata. Spośród nich nagrodziło film „Olive Green” w kategorii Interactive Videos. O tym, czy film zdobył złoto, srebro czy Grand Prix – Białego Delfina, dowiemy się dopiero 15 października podczas gali wręczenia nagród, na którą jesteśmy zaproszeni do Cannes.

 

Kurs angielskiego i cały projekt „Olive Green” został wyróżniony przez British Council w kategorii Digital Innovation w konkursie ELTons. To wyróżnienie cieszy nas tym bardziej, że British Council jest najważniejszą instytucją krzewiącą nauczanie języka angielskiego na świecie na najwyższym poziomie. 

 

Kurs został także nominowany do E-Learning Awards 2014 w kategorii „Most innovative new learning product”. Jest to nagroda przyznawana przez ekspertów z dziedziny nauki zdalnej.

 

Jesteśmy dumni, że projekt „Olive Green” jest doceniany nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Więcej na temat projektu można przeczytać na stronie https://olivegreenthemovie.com/about/pl/.

Premiera na Dzień Dziecka!

Na Dzień Dziecka Wydawnictwo Szkolne PWN przygotowało premierę pakietu Pewny start. Świat wokół mnie. To już druga publikacja z serii Pewny start, przeznaczonej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pierwsza część Pewny start. Cztery pory roku zdobyła Nagrodę Główną w kategorii wydawnictw edukacyjnych w konkursie Świat Przyjazny Dziecku.

Materiały Pewny Start. Świat wokół mnie został opracowany zwłaszcza z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną, potrzebujących pomocy pedagogicznej w formie zindywidualizowanego programu nauczania oraz metod, dostosowanych do ich potrzeb, możliwości i ograniczeń. Jest to zbiór specjalnie dobranych, różnorodnych ćwiczeń, mających za zadanie pomóc w nabywaniu oraz rozwijaniu umiejętności społecznych, związanych z:

  • tożsamością własnej osoby, danymi osobowymi, budowaniem wiedzy o sobie i własnej rodzinie,
  • normami zachowania społecznego, dokumentami, miejscami, w których się bywa,
  • organizacją czasu wolnego, bezpieczeństwem.

Pakiet może być stosowany na różnych poziomach edukacyjnych w zależności od indywidualnych umiejętności uczniów, jednak ze względu na tematykę jest polecany zwłaszcza dla uczniów gimnazjów. Pewny Start. Świat wokół mnie to jedyna publikacja na rynku do rozwijania kompetencji społecznych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w wieku gimnazjalnym, której ogromną zaletą jest realistyczna grafika oraz różnorodność ćwiczeń.

Na zakup materiałów edukacyjnych dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną zostały przeznaczone środki z rządowego programu Wyprawka szkolna, z którego mogą skorzystać rodzice.

W roku szkolnym 2015/2016 zostanie również wprowadzona dotacja na zakup materiałów ćwiczeniowych, podręczników i materiałów edukacyjnych do szkół specjalnych. Oznacza to, że w klasach pierwszych, drugich i czwartych szkoły podstawowej oraz w klasach pierwszych gimnazjów, zakup materiałów edukacyjnych przez szkoły zostanie sfinansowany ze środków pochodzących z dotacji rządowej.

 

PWN dla przedszkola

10. Forum Wychowania Przedszkolnego już za nami. Wydawnictwo Szkolne PWN było partnerem tej największej i najbardziej oczekiwanej imprezy branżowej dla nauczycieli wychowania przedszkolnego. Trzydniowa konferencja, organizowana przez czasopismo „Bliżej Przedszkola” daje nauczycielom możliwość uczestnictwa w wielu warsztatach i pokazach muzycznych, tanecznych, artystycznych, atrakcyjnych konkursach, oraz zapoznania się z ofertą licznych wystawców.

 

Od 15 do 17 kwietnia w klimatycznych wnętrzach Miasta Solnego w Wieliczce prezentowaliśmy naszą ofertę ponad czterystu nauczycielkom i dyrektorkom przedszkoli (w imprezie uczestniczyło w tym roku także trzech Panów – nauczycieli przedszkolnych).

 

Nasze tegoroczne nowości – Trampolina dla trzylatków i czterolatków, a także nowe wydanie Kalendarza Pięciolatka. Zanim pójdę do szkoły przyciągały uczestniczki konferencji do naszego stoiska. Ogromnym zainteresowaniem, zwłaszcza po prezentacji Soni Pawlickiej, cieszył się nasz nowy kurs „Memo i przedszkolaki”.

 

Wszystkie pięciolatki od września 2015 r. zostaną objęte obowiązkiem nauki języka obcego. W przeważającej większości przedszkoli będzie to język angielski, a dzieci będą mogli uczyć także nauczyciele wychowania przedszkolnego. Kurs „Memo i przedszkolaki” został przygotowany właśnie z myślą o nich - to pierwszy na rynku kurs z filmem animowanym, w którym „wirtualna” nauczycielka języka angielskiego prowadzi zajęcia językowe dla najmłodszych, pomagając nauczycielowi wychowania przedszkolnego.

WTK już za nami!

Ponad 850 wystawców, Francja gościem honorowym, świętowanie 250-lecia teatru publicznego w Polsce, czytelnicze akcje i wiele innych atrakcji miało miejsce na 6. Warszawskich Targach Książki. Na Targach nie mogło zabraknąć także stoiska Grupy PWN, na którym sprzedawane były książki trzech Spółek: Wydawnictwa Naukowego PWN, Domu Wydawniczego PWN, a także Wydawnictwa Lekarskiego PZWL. Podczas tegorocznej edycji Targów, oprócz sprzedaży książek Grupa PWN zorganizowała spotkania autorskie m.in. z prof. Zimbardo, Magdaleną Rigamonti czy Jerzym Vetulanim. Przez cały czas na Stoisku Grupy PWN były obecne tłumy Czytelników.  

 

Laboratorium w szufladzie i Zimbardo na Narodowym to strzały w dziesiątkę!

 

W trakcie tegorocznych targów, poza głównym stoiskiem Wydawnictw Grupy PWN, zorganizowaliśmy również drugie stoisko. W „strefie dziecięcej”, na stoisku „Laboratorium w szufladzie” młodzi czytelnicy uczestniczyli w warsztatach z iluzji optycznych.  Pod okiem doświadczonych animatorów nauczyli się rysować anamorfy i sprawdzać, czy kot jest jednakowo szary po zmierzchu. Mogli też bardzo dokładnie zapoznać się z naszą najnowszą serią popularnonaukową „Laboratorium w szufladzie”. Fascynujące opowieści autorów - Zasława Adamaszka i Angeliki Gumkowskiej – o tym, jak zrobić w domu najprawdziwsze, pachnące lawendą glicerynowe mydło, ekologiczną biżuterię z mąki ziemniaczanej, czy wieczną latarkę ze, zdawałoby się zużytej, żarówki energooszczędnej nie pozwalały przejść obojętnie obok książek. Z reguły kończyło się zakupem kompletu publikacji, autografem od autorów i pytaniem o kolejne tytuły. Zatem pierwsze koty za płoty i już teraz szykujemy siły i ofertę na stoisko Dziecięcego PWN na WTK 2016.

 

Czarnym koniem tegorocznych Targów okazał się „Zimbardo na Narodowym”. Na spotkanie z profesorem Zimbardo i oficjalną premierę książki „Gdzie ci mężczyźni?” przybyły tłumy fanów! Rozmowę z autorem poprowadziła Monika Zamachowska i choć spotkanie trwało blisko godzinę, to i tak pozostawiło niedosyt, bo charyzmatycznego Zimbardo można słuchać godzinami.

 

Po autografy i zdjęcia z profesorem ustawiła się długa kolejka fanów. Tego dnia na Stadionie Narodowym mówiło się głównie o wydarzeniu „Zimbardo na Narodowym”, z rozmachem zorganizowanym przez PWN.

 

Jeśli nie byliście, a chcecie choć trochę poczuć atmosferę panującą na stadionie, koniecznie zobaczcie relację video: 

https://www.youtube.com/watch?v=bVzQnknAZ5E

 

Na ogólnym stoisku Grupy PWN nie zabrakło również spotkań z innymi autorami.  Swoje książki podpisywali m.in. Maja i Jan Łozińscy – autorzy „W powojennej Polsce”, Magdalena Rigamonti i Adam Ragiel – autorzy „Bez strachu. Jak umiera człowiek”, Krzysztof Trojanowski – autor książki „Moda w okupowanej Francji i jej polskie echa”, a także jeden z najbardziej znanych neurobiologów – prof. Jerzy Vetulani, który w książce „Bez ograniczeń. Jak rządzi nami mózg” odpowiada na pytania, związane z działaniem naszego mózgu.

Premiera Chineasy

20 maja Wydawnictwo Naukowe PWN zaprezentowało pierwsze polskie wydanie światowego bestsellera do nauki języka chińskiego – książki Chineasy: Nowy sposób czytania po chińsku autorstwa Shao Lan.

Książka, prezentująca rewolucyjną metodę wizualnego nauczania jest jedną z najpopularniejszych pozycji wśród przedstawicieli biznesu i polityki, na co dzień współpracujących z chińskimi firmami. Partnerem polskiej edycji książki została jedna z największych chińskich firm inwestujących w Europie – Tri-Ring Group Corp.

W trakcie spotkania, na które zaprosiliśmy instytucje, media, liderów opinii zorganizowaliśmy panel poświęcony szeroko rozumianej komunikacji między Wschodem a Zachodem oraz korzyściom płynącym ze wzajemnego poznawania kultur i języków. Rozmowę poprowadził prezes think tanku Centrum Studiów Polska-Azja, Radosław Pyffel. Nasze zaproszenie do udziału w debacie przyjęli także Ambasador Nadzwyczajny i Pełnomocny RP w ChRL, Prezes Towarzystwa Przyjaźni Polsko-Chińskiej dr Zdzisław Góralczyk, dr Małgorzata Religa - Kierownik Zakładu Sinologii Uniwersytetu Warszawskiego, dr Joanna Wardęga - Dyrektor Centrum Języka i Kultury Chińskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego, dr Joanna Hryniewska - Wykładowca Centrum Cywilizacji Azji Wschodniej SWPS oraz Prezes Fabryki Łożysk Tocznych – Kraśnik - Grzegorz Jasiński.

 

Chiński jest jednym z najstarszych języków pisanych na świecie, a zarazem jednym z najtrudniejszych do opanowania. Według amerykańskiego instytutu kształcącego dyplomatów – US Foreign Service Institute – niezbędne jest przynajmniej 2200 godzin nauki, aby osiągnąć w nim biegłość (dla porównania nauka języka francuskiego wymaga średnio mniej niż 600 godzin). Język chiński to nie tylko integralna część dziedzictwa kulturowego, ale również klucz do poznania wartości, którymi w relacjach biznesowych kierują się chińskie przedsiębiorstwa. W związku z dynamicznym wzrostem w Europie inwestycji firm z Państwa Środka, kluczowe staje się poznanie języka, którym posługują się przedstawiciele drugiej co do wielkości gospodarki świata.

 

Książka Chineasy stanowi uniwersalne narzędzie do nauki języka chińskiego, z powodzeniem  mogą się nim posługiwać zarówno uczniowie, podróżnicy jak i przedstawiciele biznesu. Na całym świecie z wizualnej metody nauczania, przedstawionej w książce korzystają politycy i biznesmeni, współpracujący z firmami z Państwa Środka. Jesteśmy przekonani, że Chineasy bardzo szybko znajdzie swoich zwolenników również wśród przedstawicieli polskiej gospodarki, którzy wykorzystają znajomość języka do jeszcze efektywniejszej współpracy z chińskimi przedsiębiorstwami – powiedział Michał Skuba, Dyrektor Zarządzający Wydawnictwa Naukowego PWN.

 

Zachęcamy do obejrzenia filmu promocyjnego: https://www.youtube.com/watch?v=EjGw315WFqE

Nagroda Kuryłowiczów

Zakończyło obrady jury konkursu o Nagrodę im. Jerzego i Hanny Kuryłowiczów, którą PWN objęło swym patronatem. Została ona ufundowana przez zmarłego w 2014 roku Andrzeja Kuryłowicza, założyciela Wydawnictwa Albatros, innowatora na polskim rynku wydawniczym, aby uczcić pamięć jego rodziców – Jerzego Kuryłowicza, wybitnego tłumacza książek technicznych, naukowych i popularnonaukowych, oraz Hanny Kuryłowicz, która współpracowała z mężem w jego działalności translatorskiej i od początku wspierała działalność wydawniczą syna.

 

W tym roku nagroda zostanie przyznana po raz trzynasty. Jej celem jest uhonorowanie najlepszego przekładu książki z dziedzin matematyczno-przyrodniczej lub technicznej, wydanej w okresie od 1 kwietnia 2014 roku do 31 marca 2015 roku. Laureat tej edycji otrzyma gratyfikację finansową w wysokości 5000 zł. Wiek tłumacza nie powinien przekraczać 50 lat w momencie publikacji przekładu.

 

Nagrodę przyznało jury, w którego skład wchodzą specjaliści z wieloletnim doświadczeniem oraz przedstawiciele wydawnictw naukowych, z którymi przez wiele lat współpracował Jerzy Kuryłowicz:

- Andrzej Janik, Stowarzyszenie Tłumaczy Polskich

- Izabela Mika, Wydawnictwo Naukowe PWN

- Jerzy Polaczek, Sigma NOT

- Anna Szemberg, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

- Aniela Topulos, Polskie Towarzystwo Wydawców Książek

- Jarosław Włodarczyk, tłumacz

 

Uroczystość wręczenia Nagrody odbędzie się podczas Warszawskich Targów Książki,

16 maja, o godz. 11.00, w sali LONDYN B

Gdzie ci mężczyźni? Na Narodowym!

Polecamy najnowszą książkę profesora Zimbardo - Gdzie ci mężczyźni?

 

„Każdy zna jakiegoś młodego mężczyznę, który rozpaczliwie zmaga się z własnym życiem. Może ma kłopoty z motywacją w szkole, może cierpi z powodu zaburzeń emocjonalnych, może nie radzi sobie w kontaktach z innymi, ma niewielu prawdziwych przyjaciół lub brakuje mu dziewczyny, albo uwikłał się w jakiś gang. Albo nawet siedzi w więzieniu. Może jest twoim synem bądź krewnym. A może chodzi o ciebie.”

 

Philip Zimbardo i Nikita S. Coulombe biją na alarm: męskość jest w kryzysie! Młodzi mężczyźni rezygnują z gruntownego wykształcenia, nie radzą sobie na rynku pracy, nie potrafią stworzyć dojrzałej relacji z kobietą. Opóźniają wyprowadzkę z rodzinnego domu, pozwalając rodzicom łożyć na swoje utrzymanie, nie dbają o zdrowie i kondycję. W zamian za to spędzają czas na „męskich” rozrywkach, sukcesy odnoszą w grach komputerowych, „zarządzając wszechświatem” z zacisza własnej sypialni, a wiedzę o intymności czerpią z filmów pornograficznych.

 

Dlaczego tak się dzieje? Philip Zimbardo analizuje przyczyny upadku facetów na trzech poziomach: przygląda się cechom samych mężczyzn, sytuacji, w jakiej się znaleźli, oraz układowi sił, który tę sytuację stworzył. Nieskuteczny system edukacji, rodziny z nieobecnym (psychicznie lub fizycznie) ojcem i nadopiekuńcze matki, uzależnienie od pobudzenia, które przynosi wirtualna rzeczywistość, zmiany w środowisku naturalnym wywołane zanieczyszczeniami, recesja oraz rosnąca pozycja kobiet nie sprzyjają rozwojowi facetów.

Czy jesteśmy bezradni wobec upadku męskości? Czy możliwe są działania na poziomie systemu edukacji, mediów, polityki społecznej, które mogą zaradzić kryzysowi? W jaki sposób matki i partnerki młodych mężczyzn mogą im pomóc nadążać za wymaganiami życia? Co wreszcie sami faceci mogą zrobić dla siebie, by przestać zmagać się z własnym życiem, a zacząć żyć? Autorzy nie pozostawiają nas bez odpowiedzi na te pytania – proponują szereg działań, które mogą powstrzymać postępujący kryzys męskości i uchronić kolejne pokolenia młodych chłopców przed życiową nieporadnością.

 

Zimbardo na Narodowym

Już teraz zapraszamy Państwa na spotkanie z Profesorem Zimbardo, które odbędzie się 16 maja 2015 o godzinie 12:00 podczas Warszawskich Targów Książki.

 

Spotkanie z Profesorem Philipem Zimbardo

Oficjalna premiera książki "Gdzie ci mężczyźni?" 16 maja 2015, godzina 12:00

Stadion Narodowy Al. Ks. J. Poniatowskiego 1, Warszawa

Kanapa Literacka Warszawskich Targów Książki

Spotkanie będzie tłumaczone na język polski.

Rozmowę poprowadzi Monika Zamachowska.

 

 

Więcej informacji:

www.gdziecimezczyzni.pl

www.facebook.com/gdziecimezczyzni.zimbardo

 

O AUTORACH

Philip G. Zimbardo jest uznanym na świecie „głosem i twarzą współczesnej psychologii”, profesorem na Uniwersytecie Stanforda (dziś zajmuje stanowisko professor emeritus) oraz w Palo Alto University, uczy także w Naval Postgraduate School in Monterey (Kalifornia). Uzyskał liczne nagrody i wyróżnienia za pracę dydaktyczną, badawczą, za popularyzowanie wiedzy jako autor książek i osoba wypowiadająca się w mediach, a także za swój wkład w dziedzinę psychologii. Pośród jego ponad 400 publikacji naukowych, w tym 50 popularnonaukowych książek i podręczników, znajduje się najstarszy wciąż używany podręcznik psychologii – Psychologia i życie oraz Psychologia. Kluczowe Koncepcje. Jego obecną pasją jest Projekt Bohaterskiej Wyobraźni (Heroic Imagination Project), badający i wspierający psychologię „zwykłych bohaterów”. Problemy poruszane w książce Gdzie ci mężczyźni? leżą mu szczególnie na sercu, gdyż niedawno został dziadkiem. Więcej informacji na zimbardo.com.

Nikita S. Coulombe zdobyła licencjat z zakresu sztuk pięknych i psychologii na University of Colorado. Po ukończeniu studiów przez kilka lat pracowała z Philipem Zimbardo jako jego osobista asystentka, między innymi na wczesnych etapach powstawania Projektu Bohaterskiej Wyobraźni (Heroic Imagination Project) i przy wspólnym pisaniu książki Gdzie ci mężczyźni? Opracowała ankiety i przeprowadziła wiele wywiadów zawartych w tej publikacji. Rozmowy te były jednym z elementów, które zainspirowały ją do współzałożenia bloga poświęconego edukacji seksualnej, BetterSexEd. Jej pasją jest poznawanie ludzkiej natury. / więcej informacji na nikitacoulombe.com.

 

Gdzie ci mężczyźni?, Philip Zimbardo, Nikita S. Coulombe

Tłumaczenie: Małgorzata Guzowska

Ilustracje: Igor Myszkiewicz

Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015

Nowa strona Biura Tłumaczeń

Ruszyła nowa strona Biura Tłumaczeń PWN!

 

Z przyjemnością zawiadamiamy o uruchomieniu nowej strony internetowej Biura Tłumaczeń PWN, dostępnej pod adresem: www.tlumaczenia-pwn.pl.

Mamy nadzieję, że nowa szata graficzna, przejrzysta struktura oferty oraz intuicyjna nawigacja zachęcą Państwa do jeszcze intensywniejszego korzystania z naszych usług.

Zapraszamy do kontaktu!

 

Władysław Bartoszewski

Wybitny historyk, świetny pisarz, doświadczony polityk - Profesor Władysław Bartoszewski. Z głębokim żalem przyjęliśmy informację o jego śmierci. Wydawnictwo Naukowe PWN miało zaszczyt wydać kilka książek autorstwa Władysława Bartoszewskiego. Ostatnia – kolejny tom z serii Na Dwa Głosy pt. Kryptonim „Bonza”. Życie jednoznacznie podwójne – ukazała się zaledwie kilka tygodni temu, niemal dokładnie w dniu 93. urodzin Autora.

 

W lutym 2015 r. przy okazji promocji książki Kryptonim „Bonza” świętowaliśmy 93. urodziny Władysława Bartoszewskiego. Profesor był w świetnej formie – jak zwykle aktywny, rozmowny, życzliwie usposobiony do czytelników. Ze swadą opowiadał o swoim niesamowitym życiu i wspominał niezwykłych ludzi, z którymi zetknął go los. Mieliśmy wrażenie, że jest niezniszczalny. Trudno pogodzić się z jego nagłym odejściem…

 

Władysław Bartoszewski współpracował z PWN-em od kilkunastu lat. Był jednym z naszych najznamienitszych autorów. Niezwykle ceniliśmy sobie zaufanie, którym obdarzył wydawnictwo. W swoich książkach poruszał sprawy ciekawe, niekiedy trudne, zawsze ważne i pobudzające do myślenia. W wywiadzie-rzece Mimo wszystko opowiadał Michałowi Komarowi – publicyście, pisarzowi, a zarazem przyjacielowi – o swojej generacji, wojennych doświadczeniach, uniwersalnych wartościach, których bronił, celach, jakie przyświecały jego życiu. W rozmowach z serii Na Dwa Głosy sięgał pamięcią do czasów powojennych: okresu przełomu 1945–1955, czasów, gdy był współpracownikiem Radia Wolna Europa, wspominał z szacunkiem przyjaciół m.in. z Armii Krajowej, z kręgu „Tygodnika Powszechnego”, środowisk polskiej emigracji. W 2016 r. planowaliśmy wydać kolejne książki Władysława Bartoszewskiego – Profesor pracował bez wytchnienia.

 

Wspomnienia, listy, myśli, bon moty, które po nim pozostały, „ocalone” w książkach wydanych m.in. przez PWN, mają bezcenną wartość dla kolejnych pokoleń.

 

Marketing and technology Congress

[PREZENTACJA] Marketing and technology Congress - Warszawa, kwiecień 2015

W jaki sposób wykorzystać marketing i nowe technologie w promocji marki? Odpowiedź na to pytanie mogli poznać wszyscy uczestnicy całodniowego wydarzenia Marketing and Technology Congress 2015 zorganizowanego przez Grupę wydawniczą PWN wspólnie z HG INTELLIGENCE S.A.

Czternaście wykładów i prezentacji, jeden talk show i wiele godzin ciekawych rozważań na temat nowych rozwiązań technologicznych w marketingu to wynik kongresu, który odbył się w wyjątkowym miejscu, z dala od szumu stolicy, bo w międzyleskim Businessman Institute.

Wśród wyselekcjonowanych prelegentów, którzy z chęcią dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem znalazły się niezwykłe osoby. Jako pierwszy swoją prezentacją wygłosił Piotr Bucki opowiadając o tym, w jaki sposób dotrzeć do grupy docelowej, a także jak rozpoznać jej motywacje i zwyczaje zakupowe. Kolejny wykład należał do Philippa Sackl’a z Mozilli, który przyjechał prosto z Monachium by zdradzić nam m.in. tajniki tworzenia produktów na przykładzie wyszukiwarek.

Prelekcję o tym jak łączyć świat offline i online przy pomocy gamifikacji miał okazję poprowadzić Arkadiusz Cybulski z Gamfi, a Barbara Stawarz z Content King udowodniła, że zaufanie do marki jest niezwykle ważne, także w content marketingu, który właśnie obchodzi swoją 120 rocznicę powstania. Ogromne wrażenie na uczestnikach zrobił Jarosław Królewski – podarowując podczas swojego wystąpienia dotyczącego proximity i omnichannel marketing - na przykładzie platformy Synerise - buty jednej z uczestniczek kongresu.

W tym dniu nie zabrakło także debaty eksperckiejz udziałem przedstawicielami wiodących firm reprezentujących różne branże (Szymon Niemczura – Kontakt.io, Przemysław Bartkowiak – Revenue Alley, dr Andrzej Garapich – Polskie Badania Internetu, Wojciech Chochołowicz – Gino Rossi S.A., Tomasz Gardziewicz – Simple Creative Products S.A., dr Robert Stalamach – Newspoint oraz Dominik Kaznowski – blogifirmowe.com, który poprowadził całą konferencję). A wszystko oczywiście przeplatane było solidnym networkingiem, w świetnej atmosferze.

Tuż po przerwie lunchowej uczestnicy konferencji mogli wziąć udział w prelekcji Josha Valmana z RPD International, który udzielił porad i wskazówek odsłaniając kulisy pracy jednej z najbardziej skutecznych firm w swoim segmencie. Chwile później na scenie wystąpił Paweł Sala z FreshMail z prelekcją „Big Data vs. Fast Data”, a następnie Łukasz Trzaska z firmy BAN, opowiadając o działaniach marketingowych w Linkedin.com.

Podczas konferencji byliśmy także świadkami wystąpienia dotyczącego planowania strategii video w serwisach społecznościowych Arkadiusza Dudkowskiego z firmy Cropp oraz prelekcji Artura Kurasińskiego z firmy FOKUS - o tym, jak zostać youtuberem doskonałym. Kamil Dmowski z VML Poland opowiedział natomiast o zmieniającej się roli narzędzi marketingowych w erze cyfrowej na przykładzie Facebook’a. W wydarzeniu nie zabrakłotakże wykładów, które rozjaśniły uczestnikom obowiązujące zasady prawne. Michał Kluska z Kancelarii Olesińscy i Wspólnicy przedstawił 5 najczęstszych błędów przy dostosowaniu e-sklepu do nowych przepisów wręczając książki najaktywniejszym uczestnikom, a Łukasz Gładki z Kancelarii Pogoda Gładki Langier opowiedział o nowym prawie konsumenckim i jego zmianach w 2015 roku. Ostatnia, kończąca wydarzenie prelekcja należała do Jakuba Brzózki z UNIT9, który przedstawił wirtualną rzeczywistość w innowacyjnych kampaniach marketingowych.

Wszystkie wystąpienia poszerzane były networkingiem i licznymi rozmowami w kuluarach. Dzień pełen niezwykle ciekawych wykładów przyniósł uczestnikom m.in. możliwość poznania narzędzi do skutecznej integracji działań online i offline oraz działań marketingowych wykorzystujących media społecznościowe. Kolejna konferencja planowana jest na przyszły rok.

PWN uznane za Qltową Markę

Redakcja Biznes Trendy w dzienniku Rzeczpospolita oraz redakcja portalu ForumBiznesu.pl przyznała marce PWN tytuł Qltowa Marka – Jakość, Zaufanie, Renoma.

Wyróżnienie to jest przyznawane markom, które cechuje między innymi: długoletnia tradycja, ugruntowana pozycja rynkowa, powszechna rozpoznawalność, niezmiennie wysoka jakość produktów oraz długoletnie zaufanie odbiorców. W analizach rynku, przygotowanych przez Organizatorów Programu, prowadzonego pod patronatem Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk, marka PWN została oceniona bardzo wysoko. PWN jako marka od lat jest obecna w świadomości społecznej, będąc jednocześnie symbolem łączenia kolejnych pokoleń oraz marką kształtującą wartości kulturowe.

PWN konsekwentnie realizuje misję nowoczesnego, wiarygodnego, rzetelnego i spełniającego wszelkie oczekiwania swych odbiorców źródła informacji. Wydawane w PWN publikacje książkowe, encyklopedyczne, słownikowe, edukacyjne, a także ich wersje elektroniczne i wirtualne są synonimem najwyższej jakości, dzięki czemu PWN cieszy się od pokoleń niezmienną popularnością oraz uznaniem czytelników.

„Chciałbym, aby PWN było miejscem pierwszego wyboru dla każdego, kto ma jakąkolwiek potrzebę edukacyjną. Gra edukacyjna dla malucha, podręczniki na każdym poziomie nauczania, kursy językowe, kursy przygotowujące do zawodu, konferencje dla profesjonalistów. Wszystko zgodne z naszymi wartościami, czyli wiarygodne i innowacyjne” – mówi Andrzej Nadolski, Prezes Zarządu Grupy PWN.

Razem z Fundacją IT Leader Club Polska

Fundacja IT Leader Club Polska to pierwsza niezależna organizacja pozarządowa, której nadrzędnym celem jest propagowanie idei odpowiedzialnego podejścia do zarządzania informatyką oraz aktywny wpływ na jej kształt w Polsce. Fundacja skupia wokół siebie ponad 3000 liderów IT, którzy aktywnie uczestniczą w szeregu wydarzeń.

W ramach zainicjowanej przez zespół IBUK Libra współpracy z Fundacją, Wydawnictwo Naukowe PWN zostało Społecznym Partnerem Merytorycznym organizowanej przez nią Akademii Zarządzania IT Administracji Publicznej. Patroni Honorowi Akademii to m.in. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji oraz Politechnika Warszawska, za program i koncepcję odpowiada prof. nadzw. dr hab. inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki z Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej.

Dostęp do materiałów merytorycznych zapewnia słuchaczom IBUK Libra, oferując kilkadziesiąt książek specjalistycznych w języku polskim. Otrzymali oni również specjalne karty rabatowe ze zniżką 15% na zakupy w księgarniach PWN.

Uczestnicy Akademii biorą udział w profesjonalnych prelekcjach, wykładach oraz praktycznych warsztatach z zarządzania IT. Na zakończenie zaplanowano uroczystą Galę wręczenia dyplomów, która odbędzie się w salach konferencyjnych Pałacu Sobańskich w Warszawie.

Informacje o IT Leader Club Polska pojawią się wkrótce na hubie dla specjalistów IT http://it.pwn.pl/. W planach - mailing do bazy użytkowników Fundacji na temat publikacji WN PWN. Nie wykluczamy również wydania wspólnej publikacji.

 

Język obcy w przedszkolu

W 2017 roku przedszkola będą musiały wprowadzić bezpłatne, obowiązkowe zajęcia z języka obcego dla wszystkich przedszkolaków. Już od września 2015 r. zmiany te obejmą 5-latki. Wydawnictwo Szkolne PWN opracowało serie, które pomogą nauczycielom wychowania przedszkolnego sprostać nowym wymogom.

Zmieniona podstawa programowa wychowania przedszkolnego wprowadza obowiązkowe, bezpłatne lekcje języka obcego. W związku z tym Wydawnictwo Szkolne PWN przygotowało na nowy rok szkolny 2015/2016 dwie serie do języka angielskiego i jedną – do języka niemieckiego.

W pierwszej kolejności przedszkola będą musiały zapewnić obowiązkową nauką języka obcego dla 5-latków. Docelowo w roku szkolnym 2017/2018 obowiązkiem nauki języka obcego objęte zostaną wszystkie przedszkolaki.

Kalendarz wprowadzania obowiązkowego języka obcego dla przedszkolaków

1 września 2015 r. 

5-latki

1 września 2016 r.

4-latki

1 września 2017 r. 

4-latki

Nauczyciele prowadzący naukę języka obcego w przedszkolu docelowo będą musieli posiadać odpowiednie kwalifikacje:

  • wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach,
  • odpowiedni poziom znajomości języka obcego określony w rozporządzeniu,
  • kwalifikacje do prowadzenia wczesnego nauczania języka obcego. 

W związku z tym, że ostatni warunek spełnia niewielu nauczycieli wychowania przedszkolnego, Minister Edukacji Narodowej wprowadziła okres przejściowy. Tym samym nauczyciele mają czas do 31 sierpnia 2020 r. na zdobycie niezbędnych kwalifikacji do nauczania języków obcych w przedszkolu.

Aby ułatwić nauczycielom spełnienie obowiązku nałożonego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, opracowaliśmy trzy serie językowe dla najmłodszych:

  1. Memo i przedszkolaki
  2. Mini Bingo!
  3. ABCDeutsch

1. Memo i przedszkolaki - język angielski z wirtualną nauczycielką i smokiem Memo

Memo i przedszkolaki” to pierwszy na rynku kurs, w którym zajęcia prowadzi wirtualna nauczycielka. Dodatkowo przedszkolakom towarzyszy sympatyczny smok Memo. W skład pakietu wchodzą kolorowe karty pracy, gry memory, naklejki, dyplom dla ucznia, animowany kurs na dwóch płytach DVD oraz materiały dla nauczyciela (a w nich poradnik metodyczny, kolorowanki, układanki, karty obrazkowe, płyty DVD).

2. Mini Bingo! - język angielski przez zabawę, gry, piosenki, rymowanki i ruch

Seria „Mini Bingo!” przeznaczona jest dla najstarszej grupy przedszkolnej, która nie potrafi jeszcze czytać, ani pisać. Większość ćwiczeń w „Mini Bingo!” rozwija umiejętności słuchania, reagowania ruchowego oraz mówienia. Dzieci uczą się przez zabawę, gry, piosenki i rymowanki, rozwijając nie tylko sprawności językowe, lecz także motoryczne i społeczne. Dodatkowo łatwy i przejrzysty układ książki, polecenia i instrukcje w języku polskim oraz stała i logiczna struktura poszczególnych lekcji, umożliwiają korzystanie z materiału nie tylko wykwalifikowanym lektorom, ale również osobom słabo znającym język angielski.

3. ABCDeutsch - język niemiecki z misiem Theo i ćwiczeniami interaktywnymi

Do nauki języka niemieckiego w najstarszej grupie przedszkolnej świetnie sprawdzi się pierwsza część kursu „ABCDeutsch”. „ABCDeutsch” łagodnie wprowadza dzieci nie znające jeszcze alfabetu w świat języka obcego. W skład kursu wchodzi podręcznik z ćwiczeniami, ćwiczenia interaktywne, bogata obudowa dla nauczyciela (w tym plakaty, karty obrazkowe - do ćwiczenia słownictwa, gier i zabaw językowych czy karty do historyjek - po 6 scenek ilustrujących historię tytułową każdego rozdziału). Kurs uzupełnia pacynka misia z kompletem ubranek. Ćwiczeniom w podręczniku towarzyszą nagrania w formie słuchowisk z głosami aktorów i niemieckich dzieci. Misiowi Theo głosu użyczył Stephen Mőller.

 

 

„Twój Junior” na wiosnę

Soczyście zielona, optymistyczna okładka kryje w sobie bardzo poważny i niepokojący temat numeru. Dzieci sieci, czyli cyfrowi tubylcy, to nikt inny, jak nasze pociechy. My, ich rodzice, jako „cyfrowi imigranci” z fascynacją i lekkim strachem patrzymy, jak swobodnie poruszają się one w świecie nowych technologii. Naszym zadaniem jest jednak czuwanie nad tym, aby w sieci, w której czują się one jak w domu, były bezpieczne. W tym numerze zadajemy sobie zatem pytanie, jak przygotować naszych Juniorów do bezpiecznego i odpowiedzialnego funkcjonowania w cyberprzestrzeni i co możemy zrobić, aby mądrze wykorzystać nowe technologie w procesie wychowawczym i edukacyjnym. Na to pytanie odpowiadają nam także specjaliści i sławni rodzice.

Wiosna to jednak też czas zabawy i radości! Zapraszamy naszych czytelników do aktywnego i mądrego spędzania czasu ze swoimi Juniorami. Ruch i aktywność to nie tylko przyjemność, ale i wspaniała profilaktyka wielu schorzeń, w tym np. wad postawy i stóp. Zwracamy też uwagę na wyjątkowo ważną rolę zdrowego odżywiania. Zachęcamy dzieci i dorosłych do noszenia ze sobą i zajadania ze smakiem drugich śniadań. O tym, jaką przyjemnością jest jedzenie i gotowanie zdrowych smakołyków, opowiada nam popularna dziennikarka Beata Sadowska, autorka nowej, fantastycznej książki „I jak tu nie jeść!”.

W dziale Psychologia i Wychowanie polecamy drugą część artykułu prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej „Junior i matematyka”. Autorka omawia w niej najważniejsze błędy rodziców i nauczycieli, popełniane w pracy z uzdolnionymi dziećmi – i wskazuje, jak można ich uniknąć. Rodziców małych badaczy i eksperymentatorów, miłośników nauki i poznawania świata, zapraszamy do lektury naszego „Laboratorium wielkiego jak świat”, w którym Zasław Adamaszek, współtwórca Centrum Nauki Kopernik, pozwala poznać niezapomniany smak doświadczenia.

„Twój Junior” to wyjątkowy kwartalnik dla świadomych, dociekliwych rodziców, stworzony wspólnymi siłami Wydawnictwa Lekarskiego PZWL i Wydawnictwa Naukowego PWN. W najnowszym wydaniu nie brakuje porad i wskazówek z zakresu zdrowia, świadomego odżywiania, aktywności fizycznej, a także atrakcyjnych propozycji ze świata mody i kultury.

Zapraszamy do lektury!

Konferencje dla nauczycieli

Wydawnictwo Szkolne PWN rozpoczęło 16 marca spotkania promocyjne dla nauczycieli języków obcych, wychowania przedszkolnego, pedagogów oraz dyrektorów szkół i przedszkoli. Konferencje i warsztaty wspierają i podnoszą sprzedaż podręczników i pakietów przedszkolnych. Każdy z uczestników konferencji i warsztatów otrzymuje pakiet materiałów informacyjnych, ma możliwość zapoznania się z nowościami wydawniczymi oraz wysłuchania wartościowego wykładu zaproszonego przez nas gościa.

Od marca do czerwca br. odbędzie się ponad 100 eventów, w tym :

  • 16 konferencji wojewódzkich dla nauczycieli języków obcych,
  • 16 konferencji wojewódzkich dla nauczycieli wychowania przedszkolnego,
  • ponad 50 mniejszych spotkań o formule warsztatowej.

Nauczycieli języków obcych zapoznamy w tym roku z odświeżoną ofertą podręczników „wieloletnich” – od roku szkolnego 2015/2016 to szkoły będą kupować podręczniki i ćwiczenia dla uczniów, z tym, że podręczniki będą wypożyczane przez szkołę kolejnym rocznikom uczniów przez trzy lata i muszą być odpowiednio zmodyfikowane. Podręczniki nie mogą zawierać miejsc do wpisywania, ćwiczeń do uzupełniania, ani informacji o egzaminach zewnętrznych. Dzięki zaproszeniu atrakcyjnych mówców możemy informacje o naszej zmienionej ofercie przedstawić szerokiemu gronu nauczycieli języków obcych. Tematem przewodnim wszystkich wykładów są oczywiście języki obce, ale w nowym, zaskakującym ujęciu.

Swój punkt widzenia na „obcość” języka przedstawią po polsku obcokrajowcy od wielu lat związani z Polską - Steffen Möller, Niemiec, nauczyciel i wykładowca języka niemieckiego, znany z programu telewizyjnego „Polska da się lubić”, a dla nas przede wszystkim głos misia Theo, bohatera serii podręczników ich und du oraz ABCDeutsch oraz Matthew La Fontaine, Amerykanin, nauczyciel języka angielskiego, socjolog, prawnik, a także tłumacz polskiej prozy na język angielski. Naukowo do tego zagadnienia podejdzie prof. Jan Miodek w wykładzie Czy języki obce są na pewno obce, czyli jak się odnaleźć w wielojęzykowej rzeczywistości?

Języki obce są w tym roku obecne także na naszych spotkaniach promocyjnych dla nauczycieli wychowania przedszkolnego. Od września 2015 r. obowiązkowym nauczaniem języka obcego objęte będą pięciolatki. Prezentację naszego nowego kursu dla nauczycieli wychowania przedszkolnego, którzy zmierzą się z nauczaniem języka angielskiego, Memo i przedszkolaki, powierzyliśmy wspomnianemu wcześniej Matthew La Fontaine’owi. W trakcie konferencji wykład wygłosi także dr Aleksandra Piotrowska, psycholog, częsty gość programów telewizyjnych. Wykład dr Aleksandry Piotrowskiej Specjalne potrzeby edukacyjne w przedszkolu gromadzi na naszych konferencjach kilkusetosobowe grono nauczycieli zainteresowanych tematyką SPE i naszą ofertą przedszkolną.

W części organizacyjnej tego wymagającego przedsięwzięcia wspiera nas Dział Projektów Edukacyjnych Wydawnictwa PZWL.

Straty. Żołnierze z Afganistanu

Seria Bieguny Wojny to młodsza siostra znanej i cenionej serii Bieguny, w której ukazały się takie bestsellery jak „Lalki w ogniu” Pauliny Wilk, „Świat od kuchni” Anthony’ego Bourdaina, „Geografia szczęścia”, czy „Poznam sympatycznego Boga” Erica Weinera.

Książki te od początku odnosiły znaczące sukcesy, były nagradzane i nominowane do najbardziej prestiżowych nagród, mają wierne grono czytelników. Bieguny zabierają czytelników do najbardziej odległych zakątków świata. Relacje z wypraw do niebezpiecznych i zapomnianych terytoriów, fascynujące historie z pozornie znanych miejsc, opowieści o ludziach. Bieguny to próba spojrzenia na świat oczyma wytrawnych podróżników, dziennikarzy i korespondentów.

Bieguny Wojny to nowa seria, w której ukażą się publikacje opisujące prawdziwe oblicza wojen i konfliktów m.in. w Afganistanie, na Ukrainie. Z ludzkiego punktu widzenia, ze wszystkimi ich okrucieństwami oraz historiami tych, którzy muszą stawiać jej czoła. Tematy poruszane w serii niejednokrotnie umykają mediom, schodzą z czołówek dzienników, co powoduje w naszej świadomości obraz zażegnanego konfliktu. Tymczasem na froncie nadal mają miejsce prawdziwe ludzkie tragedie, a ci, którzy stamtąd wrócili noszą je w sobie.


Już 23 lutego premiera pierwszej książki w serii Bieguny Wojny – „Straty. Żołnierze z Afganistanu”. Magdalena i Maksymilian Rigamonti, dziennikarka i fotograf spróbowali opowiedzieć o tej wojnie poprzez historie tych, którzy tam, w Afganistanie stracili ręce, nogi, kolegów, synów, mężów, ojców, spokój ducha. Mają za sobą dwanaście długich rozmów o stracie, rozmów o wojnie, uzależnieniu od niej, tęsknocie i miłości. Raz w miesiącu spotykali się z jednym bohaterem tej książki, prawie zawsze w jego domu. Serii dedykowana jest strona internetowa
www.biegunywojny.pwn.pl, na którą serdecznie zapraszamy.

Animowane okładki w PWN

Bez wątpienia animowane okładki przykuwają uwagę i wzbudzają zaciekawienie odbiorcy Co istotne, pomysłowe oraz nietypowe animacje mogą być chętniej udostępniane przez internautów i tym samym zyskać na popularności w sieci. To narzędzie, służące głównie promocji książek, jest już z powodzeniem wykorzystywane przez wydawców zagranicznych.

 

Polskie wydawnictwa również sięgają po nowe rozwiązanie - PWN zaprezentował właśnie animowane okładki dla dwóch tytułów, które mają swoje premiery w lutym 2015: "Hardkorowy romans. Pięćdziesiąt twarzy Greya, bestsellery i społeczeństwo" - nowość z oferty Wydawnictwa Naukowego PWN oraz "Ostatni bus do Coffeeville" Domu Wydawniczego PWN.

 

Podejmujemy próbę wprowadzenia animowanych okładek na polski rynek. Chcemy sprawdzić, jak zareagują na tę innowację nasi czytelnicy, czy pomysł im się spodoba i czy zastosowanie tego rozwiązania przyniesie wzrost sprzedaży – komentuje Marta Sypuła, Dyrektor Pionu Sprzedaży i Marketingu PWN. Jeśli animowane okładki zostaną dobrze przyjęte przez rynek z pewnością rozważmy przygotowanie takich okładek dla kolejnych nowości wydawniczych PWN. Będziemy obserwować rynek, wyciągać wnioski i na tej podstawie podejmować decyzje dotyczące animowanych okładek, ale też innych innowacji – zapowiada Marta Sypuła.

 

Premiery książek z animowanymi okładkami przewidziane są na 2 i 23 lutego 2015 r.

"Hardkorowy romans. Pięćdziesiąt twarzy Greya, bestsellery i społeczeństwo", Eva Illouz

"Ostatni bus do Coffeeville", Henderson J.Paul

 

"Niespokojni" Aliny Kietrys

W czwartek, 22 stycznia odbyła się uroczysta premiera książki „Niespokojni” autorstwa Aliny Kietrys. Już przed 18:00 sala Nadbałtyckiego Centrum Kultury w Gdańsku pękała w szwach.

Zebrało się ponad 150 gości, którzy z dużym zainteresowaniem wysłuchali rozmowy Anny Sobeckiej z autorką książki. Spotkanie zilustrowały fragmenty książki w interpretacji aktorki Joanny Kreft-Baki. W tym dniu można było nabyć książkę w promocyjnej cenie, a po spotkaniu otrzymać od autorki dedykację.

Podczas spotkania obecni byli dziennikarze TVP Gdańsk. Zachęcam do obejrzenia ich relacji (link poniżej; 04:17)

 

O książce:

Niespokojni tworzą etos zaledwie co minionych czasów. Sześć życiorysów z jednego pokolenia, ale każdy inny, choć zdarzało się, że ich losy przecinały się i plotły jak nici Ariadny. Historia traktowała ich bez taryfy ulgowej. Pamięć najbliższych: rodziny, przyjaciół, znajomych, pozwala przyjrzeć się bohaterom z innej perspektywy. To jak oglądanie ważnych zdjęć, których nie zakłóca przyspieszona codzienność.

Lech Bądkowski – żołnierz, pisarz, obywatel, pierwszy oficjalny rzecznik Solidarności. Uczciwy, wymagający wobec siebie.

Jan Karski – kurier legenda, który niedawno powrócił do społecznej świadomości. Łodzianin i świata obywatel. Bohater naznaczony piętnem nieudanej misji.

Stefan Kisielewski – „kochany Kisiel”, felietonista prawdziwy o szlachetnym rodowodzie, zaczepny, wielbiony i podziwiany, którego bała się nie tylko PRL-owska władza.

Marian Kołodziej – scenograf, artysta najwyższego lotu, twórca słynnych ołtarzy dla Jana Pawła II w Gdańsku na Zaspie i w Sopocie. Perfekcjonista.

Jacek Kuroń – człowiek instytucja. Opozycjonista wielbiony i przeklinany. Był sobą, nerwy czasami z trudem trzymał na wodzy, ale umiał przeprosić. Adorował z wdziękiem, miał więc liczne grono wyznawczyń i wyznawców.

Kazimierz Moczarski – doświadczył podłości od swoich. Polak katowany przez Polaków, który w celi śmierci poznawał oprawców po… zapachu. A potem wrócił do żywych.

Życiorysy Niespokojnych prowadzą czytelnika przez labirynt fascynujących zdarzeń, czasami nieprawdopodobnych zbiegów okoliczności, nie do końca wyjaśnionych „zagadek” historycznych. Wszyscy jesteśmy spadkobiercami Niespokojnych. Niezależnie od własnych doświadczeń.


http://gdansk.tvp.pl/18580839/24012015

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA

Chcemy być z Tobą w kontakcie. Poznaj z nami moc wiedzy.

Administratorem danych osobowych jest Wydawnictwo Naukowe PWN SA z siedzibą w Warszawie (02-460), ul. Gottlieba Daimlera 2 („Spółka”). Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji udostępnianych przez Spółkę produktów lub usług oraz marketingu towarów i usług własnych Spółki (w formie tradycyjnej), a w przypadku wyrażenia odrębnych zgód – w celach objętych oświadczeniem. Spółka informuje, że każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.